Brev:
Godt i gang med mad
20. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Godt i gang med mad
Kære Helen
Jeg tænkte om du kunne hjælpe os med at komme godt i gang med mad til vores lille datter på 5 mnd.
Vi er så småt begyndt med grød og lidt frugtmos. Hun har kun været i gang i små 10 dage, men vi vil gerne vide hvordan vi forsætter herfra.
Som det er nu for hun gerne grød om formiddagen og lidt frugtmos om eftermiddagen, jeg overvejer dog at vente med at give grød til om eftermiddagen i stedet da hun ikke er særlig interesseret om formiddagen men virker mere sulten om eftermiddagen. Jeg ammer efter hvert måltid. Om formiddagen spiser hun ca. 6 skefulde nogle gange mere det er dog ikke særlig tit.
Hun har ikke haft problemer med maven efter hun er begyndt og få mad, hun er vågnet lidt mere om natten men hendes første tand er kommet op i samme periode så det er svært og sige om det har været det ene eller det andet.
Hun drikker fint af kop og drikker meget, jeg har ikke mål på hvor meget men jeg giver hende vand når hun er tørstig.
Mit spørgsmål er nu om hvor længe skal jeg forsætte med et måltid om dagen skal jeg langsomt begynde og give mad flere gange om dagen.
Hun vil selv gerne være med derfor giver jeg hende en ske som selv kan spise/lege under måltidet, men tænkte om jeg måtte give hende et lille stykke banan, tørt brød eller andet at tykke på?
Jeg har ammet siden fødslen men begyndte at give hende flaske først af mælk jeg malkede ud derefter MME til at sove på da hun var 12 uger, da jeg ikke havde mælk nok om aftenen. Da hun blev 18 uger gik jeg over til vælling som hun får på flaske. Skal jeg stoppe på det nu hvor hun spiser?
Vi har en højstol og vil gerne sætte hende i den når hun skal spise. Hun holder ryggen rank og kan holde balancen i kortere tid når hun sidder. Hvordan er det med at side op nogle siger de ikke må andre de godt må i kortere perioder, hvordan er det med det?
Venligst,
Dorte